BDO – NOWE OBOWIĄZKI REJESTRACJI, EWIDENCJI, TRANSPORTU I SPRAWOZDAWCZOŚCI DLA PODMIOTÓW ZWIĄZANYCH Z GOSPODARKĄ ODPADAMI I KORZYSTAJĄCYCH ZE ŚRODOWISKA
Termin szkolenia: 6 października 2021 r.
Miejsce szkolenia: webinar on-line (6 godzin )
Cena szkolenia: 400 zł netto/osoba
Zakres szkolenia:
Program szkolenia stanowi wykładnię wiedzy na temat działalności elektronicznej bazy odpadowej BDO. Na szkoleniu zostaną omówione poszczególne moduły bazy z uwzględnieniem charakterystyki poszczególnych działów. Uczestnicy dowiedzą się, czy zakres prowadzonej przez nich działalności wymusza rejestrację do BDO czy też podlegają zwolnieniu z rejestracji i ewidencji odpadowej. Podczas prezentacji prelegent przejdzie do praktycznych ćwiczeń pracy w elektronicznej bazie BDO tzw. „pracy na żywym organizmie”. Uczestnicy będą mogli obserwować poszczególne etapy tworzenia Karty Przekazania Odpadów oraz Karty Ewidencji Odpadów. Zostanie przedstawiony przykład karty „odrzuconej” i dokonanie korekty takiej karty. Wygenerowany zostanie z BDO dokument dla Transportującego odpady tzw. „Potwierdzenie wygenerowane” w razie kontroli na drodze.
Program szkolenia:
- Rejestr podmiotów w BDO:
- Omówienie nowego Rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 23 grudnia 2019 r. w sprawie rodzajów odpadów i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów.
- Podmioty zobowiązane/zwolnione do wpisu w BDO.
- Rejestracja podmiotu z urzędu/aktualizacja wpisu wynikająca z innych obowiązków podmiotu.
- Wpis do rejestru ze względu na kilka rodzajów działalności – jakie działy wypełnić.
- Wniosek rejestrowy – składany elektronicznie wyłącznie poprzez BDO.
- Numer rejestrowy – zasady nadania, na jakich dokumentach stosować, kto zwolniony.
- Wniosek aktualizacyjny – w jakich przypadkach, jak wypełnić formularz.
- Wykreślenie z rejestru – kiedy na wniosek, a kiedy z urzędu.
- Opłata rejestrowa/roczna – kto podlega/kto zwolniony; terminy wnoszenia opłat.
- Elektroniczna ewidencja odpadów:
- Obowiązek prowadzenia ewidencji/zwolnienia.
- Logowanie do systemu BDO – z wykorzystaniem profilu zaufanego dla użytkownika głównego.
- Użytkownicy systemu BDO: użytkownik główny/podrzędny; omówienie kompetencji; dodawanie kolejnych użytkowników.
- Przypisanie użytkownika głównego/podrzędnego do podmiotu.
- Wprowadzanie nowych miejsc prowadzenia działalności.
- Omówienie ról podmiotów: przekazujący/transportujący/przyjmujący.
- Przekazywanie odpadów – wystawienie przykładowej Karty Przekazania Odpadów.
- Statusy Karty Przekazania Odpadów: Planowana/Zatwierdzona/Potwierdzenie wygenerowane/Potwierdzenie przejęcia/Potwierdzenie transportu.
- Jak wypełnić KPO ze względu na masę odpadów/rodzaj transportu/godzinę odbioru.
- Potwierdzenie wygenerowane dla Transportującego – dokument potwierdzający odbiór odpadów od podmiotu dla kierowcy na drodze w razie kontroli.
- Potwierdzenie/odrzucenie KPO przez Przyjmującego – powód odrzucenia.
- Korekta KPO odrzuconej/czas na korektę.
- Karta Planowana – możliwość zaplanowania 30 dni przed faktycznym odbiorem.
- Karta Wycofana – kiedy można wycofać kartę zatwierdzoną/jakie są skutki dla ewidencji.
- Sporządzenie przykładowej Karty Ewidencji Odpadów. Powiązanie KPO i KEO.
- Wytwarzanie odpadów w ramach świadczenia usług – w jaki sposób ewidencjonować w BDO.
- Obowiązek sporządzania Karty Ewidencji Odpadów dla podmiotów odbierających odpady od osób fizycznych lub podmiotów zwolnionych z wpisu do BDO.
- Przekazywanie odpadów z firmy osobom fizycznym – w jaki sposób ewidencjonować w BDO?
- Przewożenie odpadów z jednej lokalizacji firmy do drugiej lokalizacji tej samej firmy – zasady wystawienia KPO.
- Różnice między KPOK w trybie odbioru, a w trybie przekazania.
- Sprawozdania w zakresie gospodarki odpadami:
- Sprawozdawczość za 2021 r. w BDO.
- Zbiorcze zestawienie danych- krok po kroku.
- Opłata recyklingowa – zasady wnoszenia opłat.
- Warsztat praktycznej obsługi bazy BDO:
- Zasady logowania do systemu BDO.
- Tworzenie profilu zaufanego dla użytkownika głównego.
- Ustanowienia użytkowników systemu BDO: użytkownik główny/podrzędny.
- Przypisanie użytkownika głównego/podrzędnego do podmiotu.
- Tworzenie nowych miejsc prowadzenia działalności.
- Wystawienie przykładowej Karty Przekazania Odpadów.
- Potwierdzenie wygenerowane dla Transportującego Odpady – obowiązkowy dokument na drogę dla kierującego.
- Korekta KPO odrzuconej/powód odrzucenia/czas na korektę.
- Karta Wycofana – jak można wycofać kartę zatwierdzoną?
- Sporządzenie przykładowej Karty Ewidencji Odpadów.
- Przykład sporządzenia ewidencji dla odpadów wytworzonych w ramach świadczenia usług.
- Realizacja sporządzenia ewidencji dla podmiotów odbierających odpady od osób fizycznych lub podmiotów zwolnionych z wpisu do BDO.
- Konstrukcja KPO w przypadku przewożenia odpadów z jednej lokalizacji firmy do drugiej lokalizacji tej samej firmy.
Wykładowca:
Zofia Klaszyńska – Audytor wewnętrzny systemu zarządzania środowiskowego w firmach z 12-letnim stażem. Doświadczony expert w weryfikacji obowiązków i wymagań prawnych dla Podmiotów korzystających ze środowiska w obszarach: emisja gazów i pyłów do atmosfery, gospodarki wodno-ściekowej, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz baterii, wpisu do baz: KOBIZE, CRO, BDO. Od wielu lat związany zawodowo z branżą odpadów produkcyjnych, przemysłowych niebezpiecznych. Pełnomocnik ds. systemu zarządzania środowiskiem, Weryfikator systemu EMAS, Specjalista ds. odpadów niebezpiecznych. Doradca i konsultant Prawa Ochrony Środowiska.
Prowadząc własną firmę konsultingową na co dzień spotyka się z przedsiębiorcami, którym poprzez audyty, szkolenia i udział w kontrolach pomaga w spełnianiu wszystkich aktualnych wymogów ochrony środowiska.
Użytkownik musi zapewnić:
Komputer klasy PC, laptop lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu i przeglądarką internetową. Uczestnicy nie muszą instalować oprogramowania na swoich komputerach.
Cena szkolenia obejmuje:
Udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, zaświadczenie z uczestnictwa, udział w dyskusji.
Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu:
W przypadku rezygnacji z udziału prosimy o kontakt na adres: [email protected]
W przypadku rezygnacji w terminie krótszym niż siedem dni przed rozpoczęciem szkolenia zastrzegamy sobie możliwość naliczenia 100% kosztów udziału. Dopuszczamy możliwość bezpłatnej zmiany uczestnika w dowolnym terminie. Więcej szczegółów dostępnych jest w Regulaminie szkoleń.
Możliwe formy zgłoszenie uczestnictwa w szkoleniu:
- zgłoszenie na formularzu elektronicznym dostępnym poniżej (rekomendowane) lub tradycyjny formularz zgłoszeniowy
Do pobrania:
- formularz zgłoszeniowy (docx)
- formularz zgłoszeniowy (pdf)
- regulamin świadczenia usług
- formularz zwolnienia z VAT
Płatność za szkolenie:
Przelew w terminie 7 dni od daty wystawienia faktury VAT. Faktura VAT przekazana zostanie przesłana uczestnikowi szkolenia drogą elektroniczną, po zakończonym szkoleniu.
Dodatkowe informacje:
W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z nami.
Kamila – tel.: 606 621 117
Krzysztof – tel.: 500 074 479
obsługa szkoleń: [email protected]
W skrócie:
Kiedy: 6 października 2021, 9:00 – 15:00
Forma: Webinar online, konferencja video wraz z interaktywną prezentacją, notatkami oraz rozmową z prowadzacym
Cena: 400 zł netto/osoba
Jak się zgłosić? Formularz zgłoszeniowy online
Organizator: Laboratoryjnie.pl
Formularz online:
Nie znaleziono żadnych pól.