Published on :

Berg Holding S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect, rozszerzy strategię rozwoju na lata 2020-2022. Emitent rozpocznie działalność na rynku medycznym w zakresie dystrybucji oraz docelowo także produkcji produktów i półproduktów dla branży medycznej i kosmetycznej, w tym m.in. żeli antybakteryjnych.

 Berg Holding S.A. rozszerzył dotychczasową strategię Spółki na lata 2020-2022 i rozpoczął działalność na rynku medycznym w zakresie dystrybucji oraz docelowo też i produkcji produktów oraz półproduktów dla branży medycznej i kosmetycznej, w tym też na początkowym etapie działalności – żeli antybakteryjnych. Powyższe rozszerzenie działalności na rynku medycznym będzie opierało się przede wszystkim na pośrednictwie w sprzedaży produktów z branży medycznej, tj. żeli antybakteryjnych, a także docelowo na produkcji produktów z branży medycznej. Berg Holding S.A. zawiąże celową spółkę zależną, która będzie prowadziła działalność w nowym obszarze biznesowym.

„Z doświadczenia w branży Horeca – w ramach naszego holdingu od kilku lat prowadzimy restaurację Śląska Prohibicja i hotel apartamentowy Hornigold w Katowicach – wiemy jak wiele produktów antybakteryjnych w czasach pandemii jest potrzebnych w tego typu biznesach. Postanowiliśmy zainwestować i wesprzeć firmę oferującą nowoczesne produkty tego typu. Planujemy wspólnie dystrybucję tych środków do miejsc, w których potrzebne są nie tylko środki skuteczne, ale także przyjazne dla klientów. Nowa gałąź naszej działalności stanowi dopełnienie dotychczasowych działań i początek rozwoju e-commerce w Berg Holding S.A.” – mówi Ofka Piechniczek, Prezes Zarządu Berg Holding S.A.

Spółka podpisała list intencyjny z producentem – firmą MATBON Maciej Fersztorowski, zgodnie z którym rozpoczęte zostały rozmowy mające na celu wypracowanie odpowiednich rozwiązań oraz dążenie do zawarcia umowy o współpracy i zawiązania wspólnej spółki celowej, która będzie odpowiedzialna za pośrednictwo w sprzedaży żeli antybakteryjnych. Berg Holding S.A. zainwestuje środki pieniężne, wesprze tworzenie marki oraz poprzez sieć swoich kontaktów, rozpowszechni w pierwszej kolejności produkty trzech linii m.in. żeli antybakteryjnych w wersji powszechnej o pojemności od 75 ml do 500 ml – przeznaczonych do dalszej dystrybucji przez sklepy i dyskonty, e-commerce, żeli antybakteryjnych w wersji dla hoteli i restauracji „Horeca Professional” – przeznaczonych do dalszej dystrybucji do sieci hoteli i restauracji oraz żeli antybakteryjnych w wersji kosmetycznej „Beauty” – przeznaczonych do dalszej dystrybucji do zakładów kosmetycznych, fryzjerskich oraz e-handel. Producent ma za zadanie produkować środki antybakteryjne, a także zadbać o wszelkie niezbędne pozwolenia dotyczącego jego produkcji i finalnie przenieść lub uzyskać licencje dla nowopowstałej spółki celowej.

Producent ma zgłoszone i wydane pozwolenia na produkcję żeli antybakteryjnych. Obie spółki w ramach prowadzonych rozmów nie wykluczają także realizacji przez spółkę celową samodzielnej działalności produkcyjnej oraz rozszerzenia katalogu o inne produkty mające na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu się choroby COVID-19.

Berg Holding S.A. zakończył 2019 r. zyskiem netto w wysokości ponad 2,1 mln zł przy przychodach netto ze sprzedaży przekraczających 22,8 mln zł. Wartość aktywów Spółki na koniec 2019 r. ukształtowała się na poziomie blisko 89,8 mln zł. Spółka planuje podjąć działania mające na celu spełnienie przez nią warunków niezbędnych do przeniesienia notowań na główny rynek Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Berg Holding S.A. to Spółka stworzona na silnych fundamentach. W 2017 roku Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect.

Źródło: materiały prasowe Berg Holding S.A.