Szkolenie ma na celu przedstawienie roli oraz odpowiedzialności kierownictwa i personelu laboratorium w utrzymywaniu i doskonaleniu systemu zarządzania. Program obejmuje zagadnienia związane z nadzorem nad dokumentacją, kontrolą jakości, audytami wewnętrznymi, a także z kompetencjami personelu i podziałem obowiązków w laboratorium. Uczestnicy zapoznają się z praktycznymi przykładami dotyczącymi weryfikacji kompetencji, nadzoru nad procesami oraz monitorowania efektywności działań laboratorium.
W trakcie spotkania w formule on-line uczestnicy będą mieć możliwość zadawania pytań, oraz poddawania dyskusji przypadków z własnego doświadczenia. Udział w szkoleniu potwierdzony zostanie certyfikatem.
Program szkolenia: 24 czerwca, godz. 8:00 – 15:00
- Zadania i role kierownictwa oraz personelu technicznego w utrzymywaniu i doskonaleniu systemu zarządzania laboratorium.
- Udział kierownictwa i personelu laboratorium w działaniach związanych z nadzorem nad dokumentami i zapisami w obrębie poszczególnych procesów.
- Udział kierownictwa i personelu laboratorium w pracach związanych z działalnością techniczną laboratorium (nadzór nad warunkami środowiskowymi w pomieszczeniach laboratoryjnych nadzór nad wyposażeniem, zapewnienie spójności pomiarowej, wyroby i usługi dostarczane z zewnątrz, przegląd zapytań, ofert i umów, wybór i weryfikacja/walidacja metod badawczych oraz szacowanie niepewności, pobieranie próbek, postępowanie z próbkami, potwierdzanie ważności uzyskiwanych wyników, raportowanie wyników, stwierdzanie zgodności ze specyfikacją, skargi, prace niezgodnie z wymaganiami).
- Udział kierownictwa i personelu laboratorium w działaniach związanych z auditami wewnętrznymi, w działaniach związanych z ryzykami i szansami, w inicjowaniu i realizacji działań korygujących oraz w przeglądach zarządzania.
- Postępowanie z nowo zatrudnionym w laboratorium personelem – przykłady z działalności laboratorium.
- Wymagania kompetencyjne dla poszczególnych grup personelu laboratorium – przykłady z działalności laboratorium.
- Ustanawianie kryteriów wymagań dla personelu i weryfikacja spełnienia założonych kryteriów – przykłady z działalności laboratorium.
- Podział obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności personelu zapewniający sprawną realizację założonych celów i strategii działania laboratorium – przykłady z działalności laboratorium.
- Zakresy upoważnień personelu, zapewniające sprawną realizację poszczególnych procesów w laboratorium – przykłady z działalności laboratorium.
- Monitorowanie kompetencji personelu – przykłady z działalności laboratorium.
Szczegółowe informacje: