Skuteczne zarządzanie laboratorium za pomocą MS Excel?
Oto prosta propozycja rejestru wyposażenia prowadzonego w arkuszu kalkulacyjnym.
Zwróćcie uwagę na to:
➡️ Identyfikacja formularza F01/PO-03 Wyposażenie, wydanie 1 dotyczy CAŁEGO pliku (nie pojedynczego arkusza)
➡️ Plik ma 2 arkusze – zmieniamy cokolwiek w którymś z arkuszy, usuwamy arkusz, dodajemy nowy = nowe wydanie całego formularza (pliku)
➡️ Wykaz wyposażenia jest jednocześnie harmonogramem wzorcowań
➡️ Data ostatniego i kolejnego wzorcowania są po prostu nadpisywane zgodnie z bieżącym stanem, tzn.: jeśli dziś wzorcowane jest wyposażenie oznaczone WP/1 to w komórkę H8 wpisuję dzisiejszą datę a w komórkę i8 datę kolejnego wzorcowania. Tak, w ten sposób nie mam w rejestrze wglądu w historię wzorcowań ale do czego mi to na co dzień potrzebne?? W razie potrzeby odtworzę tą historię choćby po świadectwach wzorcowania czy liście zakupów.
Rejestr ma być użyteczny więc musi być prosty i przejrzysty.
➡️ Arkusze zawierają regułę, która automatycznie koloruje komórkę jeżeli zbliża się istotna data (data kolejnego wzorcowania i data ważności w arkuszu CRM). Tu data została ustawiona na 2 miesiące wcześniej.
Gdybyście chcieli tą regułę wprowadzić ręcznie to szukajcie jej w menu Format>Formatowanie warunkowe…
Formuła do wpisania wygląda tak: =ORAZ(I8>DZIŚ(); I8<NR.SER.DATY(DZIŚ();2))
Uwaga na numery komórek. W razie wątpliwości czat GPT pomoże.
Gotowy plik .xls do pobrania:
Krzysztof Wołowiec