
Daimler Trucks przedstawił koncepcyjną zeroemisyjną ciężarówkę Mercedes-Benz GenH2, który wyznacza początek napędu na ogniwa paliwowe w historii producenta. GenH2 ma mieć 1000 km zasięgu na jednym tankowaniu. Testy pojazdu u klientów marki rozpoczną się w 2023 r., a seryjna produkcja ruszy w drugiej połowie tej dekady. Dzięki zastosowaniu ciekłego wodoru zamiast w postaci gazowej, osiągi pojazdu mają być porównywalne z konwencjonalnymi ciężarówkami z silnikiem diesla.
Kolejną nowością od Daimlera będzie zapowiedziany dziś Mercedes-Benz eActros LongHaul, pojazd z napędem elektrycznym przeznaczony dla transportu dalekobieżnego. Został on zaprojektowany do pokonywania regularnych przejazdów po planowanych trasach. Jego zasięg ma wynieść ok. 500 km, a produkcję seryjną tego modelu Daimler chce rozpocząć w 2024 r.
Uzupełnieniem dla dwóch poprzednich trucków ma być zaprezentowany w 2018 r. Mercedes-Benz eActros, który z zasięgiem przekraczającym 200 km spełni potrzeby klientów realizujących ciężką dystrybucję miejską. eActrosy doczekają się seryjnej produkcji już w przyszłym roku.
Źródło: trans.info
Przeczytaj również:
Białka prionowe – w zdrowiu i chorobie
Dwie laureatki konkursu MSCA zrealizują na UJ swoje projekty badawcze
Politechnika Warszawska wspiera rozwój energetyki jądrowej
Warsztaty dotyczące dolin wodorowych
Grafen jako detektor pola magnetycznego w reaktorach termojądrowych
Wyniki inwentaryzacji i raport ooś tylko w określonych formatach