Daimler Trucks przedstawił koncepcyjną zeroemisyjną ciężarówkę Mercedes-Benz GenH2, który wyznacza początek napędu na ogniwa paliwowe w historii producenta. GenH2 ma mieć 1000 km zasięgu na jednym tankowaniu. Testy pojazdu u klientów marki rozpoczną się w 2023 r., a seryjna produkcja ruszy w drugiej połowie tej dekady. Dzięki zastosowaniu ciekłego wodoru zamiast w postaci gazowej, osiągi pojazdu mają być porównywalne z konwencjonalnymi ciężarówkami z silnikiem diesla.
Kolejną nowością od Daimlera będzie zapowiedziany dziś Mercedes-Benz eActros LongHaul, pojazd z napędem elektrycznym przeznaczony dla transportu dalekobieżnego. Został on zaprojektowany do pokonywania regularnych przejazdów po planowanych trasach. Jego zasięg ma wynieść ok. 500 km, a produkcję seryjną tego modelu Daimler chce rozpocząć w 2024 r.
Uzupełnieniem dla dwóch poprzednich trucków ma być zaprezentowany w 2018 r. Mercedes-Benz eActros, który z zasięgiem przekraczającym 200 km spełni potrzeby klientów realizujących ciężką dystrybucję miejską. eActrosy doczekają się seryjnej produkcji już w przyszłym roku.
Źródło: trans.info
Przeczytaj również:
[WYWIAD] Rozwój i przyszłość działu sprzedaży branży pharma & medical
Poznaj Świętokrzyski Kampus Laboratoryjny Głównego Urzędu Miar
Innowacje -Pomiary-Akredytacje
Dbając o najwyższą jakość. Rozmowa z Zarządem Centralnego Laboratorium Pomiarowo-Badawczego Sp. z o....
VI FORUM PHARMA PLANET 360, 6-7 listopada 2024, Warszawa
Serwis zdrowie: Czyste powietrze dobrem luksusowym