Published on :

Firma MITSUBISHI MOTORS CORPORATION (MMC) opracowała nowy plan środowiskowy na kolejne 30 lat. Aby dołożyć swoją cegiełkę do osiągnięcia neutralności węglowej w 2050 roku, firma dąży do redukcji emisji CO2 w swoich nowych samochodach i w ramach prowadzonej działalności gospodarczej o 40% oraz do zwiększenia do 50% udziału pojazdów elektrycznych w całkowitej sprzedaży w 2030 roku. MMC, jako producent i sprzedawca samochodów, będzie realizować swoje zobowiązania, aby stale przyczyniać się do budowania dynamicznego i zrównoważonego społeczeństwa w przyszłości.

Biorąc pod uwagę tendencje społeczne od czasu przyjęcia porozumienia paryskiego, nowo opracowany plan środowiskowy przyjmuje perspektywę średnio- i długoterminową. Plan składa się z trzech części: polityki środowiskowej MMC, która została zweryfikowana i uwzględnia teraz perspektywę średnio- i długoterminową, wizji środowiskowej 2050, która określa wizję społeczeństwa i kierunek inicjatyw podejmowanych przez MMC do 2050 roku oraz celów środowiskowych, które precyzują konkretne zadania do roku 2030

Polityka środowiskowa

Zrewidowana polityka środowiskowa MMC, która została pierwotnie uchwalona w 1999 roku, uwzględnia teraz perspektywę średnio- i długoterminową.

Wizja środowiskowa 2050

Określa wizję społeczeństwa w roku 2050 przy uwzględnieniu zmian klimatycznych, kwestii recyklingu zasobów i zapobiegania zanieczyszczeniu środowiska oraz powiązanych z tym inicjatyw. Wizja nadaje najwyższy priorytet działaniom zmierzającym do walki ze zmianami klimatu, jak również przyczynia się do zapewnienia neutralności węglowej do roku 2050.

Cele środowiskowe 2030

Jeśli chodzi o działania na rzecz walki ze zmianami klimatu i pomoc w osiągnięciu neutralności węglowej do 2050 roku, firma MMC wyznaczyła konkretne cele na najbliższe 10 lat. Podejmowane wysiłki mają doprowadzić do zmniejszenia emisji CO2 przez nowe samochody o 40 procent w porównaniu z rokiem obrotowym 2010, zmniejszenia emisji CO2 z działalności MMC o 40 procent w porównaniu z rokiem obrotowym 2014 oraz zwiększenia do 50 procent udziału pojazdów elektrycznych w całkowitej sprzedaży do roku 2030.

W oparciu o ten nowy plan środowiskowy firma MMC będzie nadal rozwijać przyjazne dla środowiska technologie i koncentrować się na pojazdach elektrycznych typu plug-in hybrid. Jednocześnie, poprzez dostarczanie nowatorskich produktów i technologii większej liczbie ludzi na całym świecie, MMC nieustannie dąży do budowania dynamicznego i zrównoważonego społeczeństwa.

O MITSUBISHI MOTORS

Mitsubishi Motors Corporation to działający w branży motoryzacyjnej producent o zasięgu międzynarodowym, z siedzibą w Tokio, który zbudował konkurencyjną przewagę na rynku pojazdów typu SUV i pick-up oraz elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka PHEV. Odkąd grupa Mitsubishi wyprodukowała swój pierwszy samochód, ponad sto lat temu, marka wykazała się ambitnym i często rewolucyjnym podejściem, rozwijając nowe klasy pojazdów i wprowadzając technologie wyznaczające standardy nowoczesności. Strategia marki, tkwiąca w genach Mitsubishi Motors, trafi do gustów ambitnych kierowców, gotowych rzucić wyzwanie konwencjom i zdecydować się na zmiany. Zgodnie z tą filozofią, firma Mitsubishi Motors wprowadziła w 2017 roku nową strategię marki, wyrażoną w sloganie „Drive Your Ambition” – połączenie osobistego zaangażowania z chęcią odkrywania i rozwoju oraz odzwierciedlenie stałego dialogu między marką a jej klientami. Dzisiaj Mitsubishi Motors intensywnie inwestuje w innowacyjne technologie, atrakcyjny design i rozwój produktów, dostarczając klientom na całym świecie ekscytujące pojazdy, znane z wyrazistego charakteru.

Źródło: materiały prasowe MITSUBISHI MOTORS CORPORATION